"UB LAMA", rež. Eglė Vertelytė

Dvylikmetis mongolų berniukas Galaa su mama Byamba ir jaunesniuoju broliu Turu gyvena pakrypusioje jurtoje Ulan Batoro pakraštyje. Galaos tėtis mirė prieš dvejus metus, palikdamas šeimą visiškame skurde. Vaikas bando išgyventi pardavinėdamas cigaretes turguje, tačiau jo mama turi kitą idėją: ji nusprendžia, kad jis turėtų tapti budistų vienuoliu – lama. Vienuolynas – vienintelis būdas Galaai išvengti skurdo ir įgyti išsilavinimą. Pamažu šia svajone užsikrečia ir pats Galaa. Jis pradeda lankytis viename iš labiausiai disciplinuotų Mongolijos vienuolynų (Pethub) ir bando į jį patekti. Tačiau, kad butų priimtas, Galaa turi gauti vienuolyno lamų sutikimus ir palaiminimus bei daug mokytis. Galaa nori tapti vienuoliu, bet jis išdykęs ir problemiškas vaikas. Ar šios charakterio savybės nesutrukdys jam pasiekti savo tikslo?

„Nepretendavau kurti filmo apie Mongoliją, nors praleistos dienos mongolų šeimoje, pramokta kalba man leido neblogai pažinti šią šalį ir jos žmones. Kur kas labiau suintrigavo berniuko istorija, kuri man atrodė nepaprastai įdomi, žmogiška ir universali, todėl stengiausi būti šalia Galaos jo kryžkelėse. Mane visada domino žmogaus svajonių ir esminių gyvenimo pasirinkimų ryšys su socialine padėtimi ir ar visi galime vienodai puoselėti savo svajonę. Tačiau iki šiol negaliu atsakyti į klausimą, ar vienuolynas Galai buvo pragmatiškas planas ar tik naivus vaikiškas noras,“ – sako režisierė Eglė Vertelytė.
 
 
"Žalumose" rež. Ramunė Rakauskaitė
 
Tai pasakojimas apie neįtikėtino likimo ir pašaukimo moteris: vieniems – burtininkes, raganas, kitiems – gelbėtojas, kurios vaistažolėmis ir užkalbėjimais išgydo sunkiausiomis ligomis sergančius žmones. Šios trys žolininkės, šiandienės Avicenos, pačios išgyvenusios skaudžius ir tragiškus gyvenimo lūžius, žolėse atrado išsigelbėjimą nuo kūno ir sielos negandų bei vienatvės. Jos gyvena harmoningai su gamta, kurios lobiuose slypi daugybė paslapčių, ne mažesnių nei farmacijos laboratorijose. 
 
Ramunė Rakauskaitė (gim. 1974 m.) – kino ir TV režisierė, sukūrusi keletą dokumentinių bei trumpo metražo vaidybinių filmų. Dokumentinio kino klasikui Henrikui Šablevičiui atminti skirtos knygos „Šoblė“ sudarytoja. Šiuo metu Ramunė filmuoja naują dokumentinį filmą „Trijų skrybėlių miestai“.
 
"Išpažintis" rež. Oksana Buraja
 
Tai eksperimentinis diptichas, kuriame tyrinėjama kūrybos prigimtis. Pirmoji juostos dalis – „Kretos sala“ – buvo sukurta 2007 m. kaip savarankiškas kūrinys. Čia pasakojama apie absurdišką Kęstučio bandymą įgyvendinti savo svajonę – patekti į Kretos salą. Antroji filmo dalis – „Išpažintis“ – sukurta lyg „išvirkščioji“ „Kretos salos“ pusė, atskleidžianti realybę, liudijanti apie gana žiaurų kūrybos mechanizmą, retsykiais atveriantį net prievartos elementus. Autorė bando įsižiūrėti į epizodus, kurie dažnai sunaikinami vardan kino iliuzijos sukūrimo. Jie pateikiami kaip savarankiškas kino reiškinys, kuris, nors ir keliauja į Nežinomybę, tačiau vis tiek egzistuoja.

Oksana Buraja gimė 1972 m. Vilniuje. Kūrėja 1997 m. įgijo aktorinio meistriškumo bakalauro laipsnio diplomą, tęsė studijas Lietuvos muzikos akademijoje. 2003 metais apsigynė Televizijos ir kino režisūros magistro laipsnio diplomą.
 
"Žmogus - arklys" rež. Audrius Mickevičius
 
"Žmogus-Arklys" – filmas apie žemdirbį Joną ir jo arklį. Tai intymus pasakojimas apie egzistencinį žmogaus ir gyvulio ryšį, apie vienatvę ir kasdienes pastangas išgyventi. 

Audrius Mickevičius (g. 1965) baigė architektūros specialybę Vilniaus dailės akademijoje, taip pat mokėsi vizualinės komunikacijos Kopenhagoje, Danijoje. Autorius yra multidisciplininis menininkas, Vilniaus dailės akademijos docentas, taip pat kviestinis lektorius Europos universitetuose. Iki šiol sukūrė 16 trumpametražių filmų. Filmas „Žmogus-Arklys“ – pirmasis pilnametražis dokumentinis režisieriaus darbas.
 
"Prieš parskrendant į Žemę" rež. Arūnas Matelis
 
"Kiekvienas, kuris pradeda savo kelionę šioje ligoninėje, pradeda nuo čia ir taip pat. Pirmas patikrinimas, laukimas, dokumentų segtuvas ir kelionė į trečiąjį aukštą. Pradžioje, nesąmoningai ar sąmoningai, beveik visi bando išvengti šio skyriaus trečiajame aukšte, paklysdami painiuose koridoriuose ar net paspausdami ne tą lifto mygtuką.
Tačiau turbūt tik vėliau visi pasakys tai, ką sako ir mano, ir mano šeimos patirtis, kad čia laukė ne tik sunkiausi išbandymai gyvenime, bet ir pačios skaidriausios ir prasmingiausios dienos. Dienos per kurias reikėjo pasiruošti ir tikėtis savo lemiamo skrydžio...
- ...Atgal …Pas mus … Namo …į Žemę "
 
“Sekmadienis. Evangelija pagal liftininką Albertą”, rež. Arūnas Matelis
 

Trumpametražinis dokumentinis kino filmas, kurio pagrindinis herojus yra liftininkas. Jo darbo esmė ir prasmė gan paprasta ir aiški -  būti lifte ir laukti skambučio , kol kas nors norės juo pasinaudoti. Filmas – tai lyg savotiška “Belaukiant Godo” pjesės dokumentinė versija..

„Sekmadienis. Evangelija pagal liftininką Albertą“. Tai ta nesuprantama Alberto ramybė ir gebėjimas laukti. Apleistas ligoninės rūsys, pro liftą "praeinantis" maistas, liga, sergančiųjų lankytojai, kartais mirtis ir Albertas po parą dirbantis šiame “pragare“. O gal ir ne "pragare”, gal iš tiesų jis kaip šventas Petras gali kažkam atverti duris, “užkelti” juos link Rojaus vartų. Aišku, kad daugelis iš mūsų išprotėtume nuo šio fiziškai jaučiamo laukimo, bet Albertas žino kažką daugiau ir tai jam netrukdo džiaugtis. Net priešingai. Man kažkodėl patinka apleistos sienos žymiai labiau nei spindintys dangoraižių stiklai."
 
"Viena" rež. Audrius Stonys
 
Mažos mergaitės kelionė pas mamą į kalėjimą.
Filmas apdovanotas žiūrovų prizu Tarptautiniame kino festivalyje „Visions du Reel“ Nione (Šveicarija), specialiuoju prizu Tarptautiniame vizualaus meno festivalyje „Mediawave“ (Vengrija), pagrindiniu prizu Tarptautiniame naujojo kino festivalyje Splite (Kroatija), specialiuoju prizu Nepriklausomo kino festivalyje Barselonoje (Ispanija), prizu Tarptautiniame kino forume „Arsenals“ Rygoje (Latvija), Lietuvos kinematografininkų sąjungos prizu.
 
 
 
 
“Skrydis per Lietuvą arba 510 sekundžių tylos”, rež.A.Matelis, Audrius Stonys
 
Tai skrydis neįtikėtinai žemame aukštyje per Nidos kopas, Trakų pilį, Aukštaitijos ežerus, Vilniaus senamiesčio stogus ir fantastiškai gražių bažnyčių bokštus. Tai mistiškas slydimas medžių viršūnėmis, pievomis, padengtomis ankstyvo ryto rūku ir siauromis Vilniaus senamiesčio gatvelėmis.
Filmas pasaulinėje parodoje EXPO 2000 (Hanoveryje, Vokietija) laimėjo ketvirtą vietą TOP 10, kaip vienas iš geriausių pasaulinės parodos filmų.
 
 
“Pirmasis atsisveikinimas su Rojumi”, rež. Arūnas Matelis
 
Lyg viskas suktųsi ratu: degtinės paieškos, keiksmažodžiai, praplaukianti barža, vėjo gūsiai. Rodos ir žmonės, ir gamta nujaučia artėjant Atsisveikinimą, o trūkinėjanti juosta, pasikartojantys kadrai ir frazės dar labiau išryškina šios praeinančios akimirkos svarbą.
 

 

“Penkios novelės apie Stasį”, rež. V.V.Landsbergis 

Dokumentinis filmas apie Lenkijoje gyvenantį pasaulinio garso menininką Stasį Eidrigevičių. Filme įamžinti jo gyvenimo ir kūrybos Lenkijoje momentai, pirmos personalinės parodos atvežimas dailininko gimtinėn Lietuvon bei apsilankymas netoli Panevėžio esančioje dailininko tėviškėje.

“Perlojos Respublika”, rež. V.V.Landsbergis

Poetinė-istorinė apybraiža apie Dzūkijos miestelį Perloją, kuris 1918–1922 metais buvo pasiskelbęs nepriklausoma Perlojos Respublika su savo kariuomene, pinigais ir prezidentu. Didingos praeities mitologizavimas lyginamas su skurdžia realybe.

“Autoportretas”, rež. Arūnas Matelis

Per bohemos vakarėlį kamera žiūri į vieną žinomiausių ir skandalingiausių lietuvių poetų, dramaturgą ir rašytoją Sigitą Parulskį. Tai vienas 10 minučių trukmės kadras. Ekscentriškas nenutrūkstamas žvilgsnis sukuria keistą įtampą.

“Pragaras”, rež. V.V.Landsbergis

Trumpas siurrealisto dailininko Šarūno Saukos kūrybinis portertas, nufilmuotas šiam tapant vieną įspūdingiausių darbų – “Pragarą”. Filme kūrybinė Saukos virtuvė ironiškai supinta su to meto Lietuvos politinėmis realijomis, atsispindinčiose Seimo debatų transliacijose, girdimose per radio tašką dailininko namuose.

 

 

Žiūrėkite filmus savo naršyklėje

Balkonas

Tarybiniai aštuoniasdešimtieji. Nedidelis miestelis periferijoje. Vienuolikametės Emilijos kaimynystėje po tėvų skyrybų apsigyvena jos bendraamžis Rolanas su tėčiu. Tarp vaikų mezgasi ryšys.

Žiūrėti šį filmą Daugiau filmų